compassola.blogg.se

Vårkänslor

Publicerad 2019-02-11 11:32:00 i Allmänt,

 
 
  Hola från verkligt varma vindar. Igår kom värmen på eftermiddagen och ännu kl 23 var det varmt. De har varnat för att caliman också kommer men ännu ser det rätt bra ut. 
 
 
  I morse blev jag plötsligt medveten om hur fint det är när solen stiger upp. Det hann redan bli något självklart, men nu när jag förstår att det tar slut i höst blir det viktigare. Men jag sörjer inte, för nu vet jag vad det är att ha genomdrag på balkongen, och det blir jag gärna av med. Allt kan man inte få så det gäller att göra en kompromiss. 
 
 
  Nog kan jag ju se morgonsolen sen också men inte från balkongen. Jag kan öppna fönstret i sovrummet och låta den väcka mig. På lördagen fick jag ännu ett erbjudande om lägenhet, så det har varit rätt många förslag, men jag har nog gjort rätt beslut. Poolen är faktiskt viktig för min hälsa nu, och jag kommer säkert att ta mig till simhallen när jag flyttat till Granö. 
 
 
  Dieten har det varit lätt att följa, och jag hittade ett nytt bär/frukt på marknaden. Har inte ännu kollat vad den heter. Frågade en öbo som var på besök igår, men hen visste inte, så den är inte vanlig. Den har fullt med mörka frö på insidan och pikant smak.
 
 
  Nu har jag ofta kaktusfikon på gröten och det blir inte problem i halsen, men jordgubbar äter jag sällan. Jag ska inte äta dem hela året, det blir för mycket. Jag har köpt vitlök- och gurkmejakapslar, för de lär ska vara effektivare. Mycket vitaminer, i synnerhet C och B kör jag med också. Egentligen är det som jag behöver avstå ifrån sådant jag inte är extra försjust i, och det är ju bra att leva ett hälsosamt liv. 
 
 
  Blommor njuter jag också av och gerberan jag köpte för nån vecka sedan är full med knoppar som snart slår ut. Många kanske tänker att här kan man inte få vårkänslor men jag får alla år. Det är helt tydligt fyra årstider här fast det är rätt varmt hela tiden. Solen stiger redan tidigare på morgonen och solnedgången är betydligt senare. Människorna klär sig och lever också enligt årstid, fast det inte är så markant som i Norden. 
 
 
  Det finns så mycket fina blommor på marknaden att jag har svårt att behärska mig. En nejlika jag köpte tidigare, flög så många gånger i vinden, så det är bättre att ha stora stadiga krukor. På nästa balkong har jag inte det problemet. Må väl och lev gott! 
CWB
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela