compassola.blogg.se

Aktiviteter

Publicerad 2019-01-08 16:22:00 i Allmänt,

 
  Hola från lite svalare vindar. Jag har blivit en riktig kanarie som fryser när dagstemperaturen går under 25. Så nu går jag ofta klädd i långbyxor och tröja, utom när jag sitter i min sköna vrå på balkongen. Här är det ofta varmt och skönt, men kvällarna har varit så svala att jag ätit inne nu. När solen går ner efter kl 18 sjunker temperaturen under 20.
  Blommorna på bilden fick jag av överraskningsgäster från Finland. Det är en vecka sedan men liljorna blommar ännu för fullt. Det var en ung barnfamilj som bodde helt nära, men där fanns ingen uppvärmd pool så det kunde jag bjuda på. Men det blev också tårta och sangria och trevliga pratstunder på balkongen och i poolen.
 
 
  Några nya förslag på lägenhet har också kommit. En ligger helt nära stranden och den här platsen som jag besökte på lördagen. En liten skyddad strand full med små slipade stenar, där man kan sitta och njuta av havet. Jag har lagt märke till att när jag nu bor så nära havet, så behöver jag nödvändigtvis inte ha havsutsikt, utan uppvärmd pool är det viktigaste. Men eftersom SA ligger på en udde så bör jag också beakta vinden. Det är lite genomdrag på min gavelbalkong då det blåser. Så en bungalow i första plan kunde också vara något för mig. Den föreslagna har två sovrum så blir inget problem när det kommer gäster. 
 
 
 Röd flagg har det varit rätt ofta nu, men tyvärr finns det människor som inte lyder. Det hade varit riktigt farligt på BF i förra veckan då föräldrarna lät fyra barn gå i vattnet. Till all tur kom det fyra män som kunde rädda dem. 
 
 
  Här på SA strand står vakterna beredda och fundersamma över turisternas beteende. Att ta ett barn med sig i vågorna är verkligen dumdristigt. Jag beundrar verkligen öborna enorma tålamod 
 
 
  I skrivarkursen är det slutspurt nu med en uppgift som kräver många timmars skrivande. Lite har jag varit in och korrekturläst på boken, men tyvärr har det varit mycket annat på gång. Dagarna går så oerhört snabbt, och det behövs mycket tid för att träna kroppen.
 
 
  Jag har också lagt ner en hel del tid på att kolla upp naturmediciner. Det finns en hel del så jag får testa dem en i taget. Den första startade jag med genast som ab - kuren tog slut. Det har varit lite reaktioner i kroppen som kan hänga ihop med den, åtminstone är de här annorlunda. På torsdag har jag tid till läkaren på Centro Salud, så få se om jag kommer till uppföljningsvården nu. Jag borde i höstas ha varit mera exakt och bestämd ang hur länge jag bor här. Han hade vant sig vid att ta hand om turister och tänkte i de banorna, och jag visste inte att om man bor här 6 mån så ska man få egen läkare. 
  Nu ska jag ta en sväng ner och kolla på huset vid stranden och sen blir det vattenjoggning i sköna varma poolen. Den är nog min räddning nu, för inte skulle jag orka vandra så mycket. Visserligen håller benen men jag vågar inte anstränga dem så mycket nu. 
Glöm inte att röra på er!
CWB

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela