compassola.blogg.se

Snedsteg

Publicerad 2019-03-19 20:34:00 i Allmänt,

 
  Hola. Nu hamnade jag ut för halka igen. Jag minns hur jag i fjol efter ovädret, halkade omkring på Balitos strand då leran var våt. Nu gled högra foten iväg när jag kom upp från poolen, och blev i kläm under porten. Ingen skön ställning att ligga där och inte kunna göra något. Vristen svällde genast upp av trycket, och jag fick skrubbsår på inre sidan. Till all tur fanns där en granne som kom och öppnade porten för jag hade ingen chans. När jag kollade på poolens kant hittade jag en glatt fläck, och det fanns ganska mycket vatten just där.
 
 
  Jag tog genast värkmedicin, så att nerverna inte skulle få en chans att sätta igång med värkinpulser. Och på foten la jag en påse djupfrysta ärter. På natten sov jag med höjt läge i fotändan, och bilden uppe tog jag i morse. Det blir säkert ett präktigt blåmärke, men några problem att gå har jag inte. Idag har jag tagit det lugnt och låtit kroppen läka. Det har varit riktigt skönt, och jag har suttit vid datorn på eftermiddagen och korrekturläst. 
 
 
  När jag köpt crem för knäna har det följt med en liten tub med crem som har kylande effekt. Nu fick jag användning för den. I morse märkte jag att jag hade ett litet blåmärke i rumpan, men några andra skavanker har jag inte. Jag kom ju ner rätt långsamt eftersom foten gled. Ytan på kanten har nog små knottror, men om det finns vatten så blir det lätt halt. Jag hade nog tänkt ta en sväng till poolen idag, men temperaturen sjönk under + 25 senare på eftermiddagen så lusten försvann. Nu är det bara ca + 20 och fast vinden har mojnat känns det svalt. 
 
 
  Det var en fin morgon och solen stiger tidigt nu. Men på dagen blåste det hårt, och en finsk man skadade sig på PDI då ett parasoll flög mot honom. Det borde vara förbjudet att ha upp parasoll i hård vind, men det är inte så lätt då turisterna vill ha skydd för sol och sanden som yr.
  I lördags var det brand i en by ovanför Maspalomas, och röken kom ner genom dalen. Det är ännu oklart varför det började brinna, men den startade vid en hotellpool. Hotellet med omgivning är illa brandskadat. Det händer tråkiga saker här också, men jag märker att turisterna inte vill veta om sådant. Semestern ska ju helst vara glad och problemfri, fast det nog mest är turister som är orsak till olika räddningsuppdrag. 
  På söndagen räddades en norsk man uppe i bergen med helikopter. Här ser man ofta helikoptrar surra omkring. På lördagen hade de vattenbehållare, så att de kunde hämta vatten från havet till branden.
Ta väl hand om er! 
CWB

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela