compassola.blogg.se

Diverse

Publicerad 2024-03-03 09:54:34 i Allmänt,


Hola från vinterväder, men nog är det bra att vi har lite normalt väder här också. Så här var temteraturen kl. 09:30, och igår var det så svala vindar att jag inte hade lust att gå till poolen som är svalare nu. Men jag klagar inte; det är värre i Finland.


  Solen värmer nog skönt men ibland dyker det upp såna här på himlen. 
  På fredagen följde jag med då Finland fick ny president. Jag blev glatt överraskad då Stubb inte hade sina "För det första, andra och tredje" i sitt tal. Det var första gången jag hörde honom prata utan "tre punkter". Jag hoppas att han lyder Niinistös indirekta råd, och att kabinettet få stopp om "duracell" helt tar över. Åtminstone hade han ett annat uppträdande än under valdebatten. 


  I måndags förstod jag att vi inte får nån ny bar. Högre upp fanns mycket teknik och ett helt filmteam. Följande dag hade de satt upp sand-vindskydd och några dar var det inspelningar. På fredag började rekvisitan försvinna och i går var endast huset kvar. Vad händer med det? 


  Det blir inte så ofta bilder från morgonturerna nu då jag har stickat en liten mjuk väska där inte telefonen ryms. Kanske jag ska virka en lite större och stadigare, för till mitt nya projekt behövs bilder. 


  En morgon var det extra lågt vatten så playan var stor. Kanske beror det på de häftiga vindarna från nord. 

 
  Min lilla vik visade sitt steniga botten.


  Jag har fått större lust på matlagning så jag passade på att baka då jag ännu har rågmjöl. Vet inte vad brödet heter men lade på vitlök, basilika och ost. Det blev helt ätbart. 


  För en tid sen fick jag manuskriptet på papper, och nog är det stor skillnad att läsa det nu. Jag märker felen lättare men också vad jag vill ändra. Det känns som om jag behöver få det utskrivet på nytt när alla ändringar är gjorda. Jag delade in manuskriptet i fyra delar: en granne fick de två första. Hen är intresserad av litteratur och har läst många olika böcker, så det ska bli givande att få feedback. Första "rapporten" var att jag skriver bra och att det var intressant. Det går långsamt eftersom jag inte sitter långa stunder vid datorn, men jag har ingen stress: nu har jag äntligen lärt mig att ta dagen som den kommer och natten som den går, och sömnen har blivit riktigt god. För mig passar ett mellanting mellan finsk och kanarisk tid tydligen bäst. 
God sömn! 
CWB 









Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela